Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 28. februar 2011

Sellerirotmos

1-2 hele sellerirot
2-4 fedd hvitløk
2 ss smør
0.5 dl fløte
salt,pepper, malt muskatt nøtt

Skrell og del selleriroten i biter, kok den mør sammen med hvitløken. Jeg koker den uten salt. Når den er kokt mør, så heller du av vannet, moser den med en gaffel eller "stapper" har i smør, krydder og fløte til passe konsistens

For de som lurer så er sellerirot "lov" på lavkarbo den har ca 2.8 karber pr. 100 gram rå vare.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar