Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 26. februar 2011

Ovnspannekake

400 gram ferdig skivet bacon - kuttes i mindre biter ( kan bruke mer bacon om du ønsker)
8 egg
1,5 dl fløte
1 beger cottage chees
2 ss fiberhusk
150 gr revet ost

Kle langpanna med bakepapir, fordel bacon  utover og stek i ovnen på 250 grader til det beynner å bli sprøtt.
Bland sammen resten, jeg moser egg, fløte,fiberhusk og cc og med stavmikser, heller over baconet, drysser på ost og steker den gyllen skrur ned til 220 grader.

Funker som frokost, lunsj eller kvelds dette.

Det er 10,51 karber i  hele denne oppskriften:-)
Delt på 4 blir det 2,62 karber pr porsjon.

2 kommentarer:

  1. Mmm, det hørtes godt ut :D Tror jammen jeg skal prøve det en gang. Men kan du ikke legge ut noen bilder da? ;) Gøy å se resultater av maten andre lager også :))

    SvarSlett
  2. Ja den er god:-) Det med bilder har jeg vært inne på tanken, men sitter mye med mini pc'n og det er den store lap'n jeg har bilder på. Finner ikke kameraet mitt heller faktisk, men skal vurdere det strek, da det selføgelig er MYE kjekkere å se bilder av maten, skjønner jo den:-) Skal prøve å forbedre med der:-)

    SvarSlett