Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

tirsdag 15. februar 2011

Dagens måltider

Idag blir maten min som følgende.

Frokost: 1 stor kopp med kaffe og fløte.

Lunsj: Pizza fra igår - pizzaen finner du oppskrift på inne på bloggen, bare gå i søkefeltet.

Middag: Lasagne med saslat

Lasagnen ble laget slik:  Har laget den klar til jeg kommer hjem og vet ikke hvordan den smaker ennå:-)
Er sent hjemme fra jobb idag, så da er det greit å ha maten klar til oppvarming:-)

750 gram kjøttdeig
100 gram rød løk
2 fedd hvitløk
1 boks herm. tomater med basilikum og oregano
1/2 boks tomatpure
1/2 glass tacosaus - resterfra i går, så kan sikkert sløyfes
1/2 squash revet med juliennehjern
ca 1,5 dl fløte
1 pk kavli ferdig skvivet ost valgfritt, jeg mikset jalapenos og pepperoni
Revet gulost til toppen
Smak til med salt, pepper og oregano

Stek kjøttdeigen, ha i finhakket løk og hvitløk, surr litt, ha så i squashen og bland dette godt inn, ha så i hermetiske tomater, tomatpure, tacosaus og fløte. Smak til med krydder og la det stå og putre litt i panna.
Legg så kjøttdeig og ost lagvis, avslutt med revet ost på toppen. Stek på rist nederst i ovnen 220 grader i 30- 45 min. Serveres med salat etter eget ønske og smak, velbekomme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar