Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 27. februar 2011

2 forsøk på vannbakkels

Ja så har jeg kokkelert litt på kjøkkenet igjen er en søndagsmorning:-)

Holder jo på å teste ut en ok oppskrift på vannbakkels. Idag brukte jeg.

125 gram smør
250 gram vann

100 gram ketolyse bakemiks
5 gram johannesbrødkjernemel
20 gram hi-maize
25 gram cocosmel

2 egg store

Kok opp vann og smør,  trekk bort fra platen,rør inn melmiksen, sett tilbake på plata og rør inn eggen.

Dette ble IKKE vannbakkels. 1 forsøk ga bedre resultat.

Men oppdaget at dette kan brukes som hvitløksbrød, JIPPI. Ble litt rundstykkeaktig, lite smak da, siden jeg prøvde jo på vannbakkels, men om de blir delt i 2, smører på hvitløksmør og steker i ovnen så blir di sikkert digg kan jeg tenke meg. Så lager du "bollene" for å ha de som tilbehør til suppe etc. så ha litt smak i røren som urter, krydder, hvitløk, chili etc. ect.....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar