Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 23. februar 2011

En ny dings i kjøkkenskuffa

Ja det er det jeg kaller det med alt det vi kjøper og putter i skuffene våres. Men en ting jeg skaffet meg før jul har faktisk blitt brukt. Det er et juliennejern. Supert redskap som jeg ALDRI hadde hørt om før. Nå bruker jeg det iallefall 1 gang i uka og det er ikke værst til å være en kjøkken dings. Juliennejern fås kjøpt på jernia eller kitchen, super til å lage "pasta" av f.eks squash. Så har du ikke en slik dings i din skuff er det vel verdt pengene. Koste ikke så mye over hundrelappen tror jeg. Husker ikke helt. Men vel verdt pengene.

2 kommentarer:

  1. Jeg har også kjøpt meg en slik. Blir spennende å prøve.

    SvarSlett
  2. Ja du kan glede deg, jeg bruker den mest på squash"pasta", nam,nam.....:-))

    SvarSlett