Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 26. februar 2011

Foccacia

Lavkarbo foccaciabrød:

3 egg
100 gr kremost ( naturell eller med urter - valgfritt)
1/2 dl fløte
2 dl malte sesamfrø
1-2 ss fiberhusk
1 ts bakepulver
litt salt, litt sukrin etter smak

Mos sammen egg og ost med en stavmikser, bland inn resten, bakepulver til slutt.
Ha litt olje i en stor ildfast form, ha så i deigen, trykk ut, "skvett" litt olje oppå ha på havsalt, oliven, tomater, fetaost etc.... etter eget ønske

Stek på ca 175 grader i 30 min

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar