Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 17. februar 2011

Dagens frokost

God morgen, idag våknet vi til snø her på Vestlandet igjen. Men ungene liker det jo, så får vel sette pris på det for ungene sin del:-)

Frokost ble: 3 kokte egg med meierismør + en stor kopp kaffe med fløte

Lunsj: Fyllte pannekaker - rømme og blåbær

Pannekakene lages slik:
2 egg
1 ss fiberhusk
1-2 dl fløte   begynn med 1 dl og spe på med mer
1-2 ss smelta smør

Visp sammen alt med en gaffel eller visp., la stå og svelle et par minutter, spe så med mer fløte etter behov.
Jeg får 3 pannekaker av denne røra.

Jeg bruker smør til steking av disse pannekakene. De kan fylles med det meste. De er gode med bacon, ost,skinke og purre, rømme og bær el. syltetøy, ost og laks, ja kun fantasien som setter grenser.

Middag/kvelds: Et eller annet med kyllingkjøttdeig og grønnsaker:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar