Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 11. februar 2011

Fredag og veiedag

Phu.... så var faktisk enda en ny uke gått. Det er da svært så fort tiden går:-) Men så blir det jo snart sommer da og det gleeeeeder jeg meg til. Er et skikkelig sommermenneske. Liker best 20 grader og sol jeg. Snø passer best i fjellet synes jeg. Men så var det ukas mål og ikke å veie seg på 1 uke,uæ...... hadde jo en deal med Cecilie på fristende lavkarbo og JAAAAAAAAAAA jeg klarte å unngå vekta i 1 uke. Det var drithardt...... mange laaaaangfe blikk på den har jeg hatt, men ikke stått på den før idag:-) superstolt av meg selv nå jeg:-)) Hadde faktisk IKKE gått opp heller selv om jeg ikke trådde på vekta morgen, middag og kveld. Ikke så veldig mye ned heller da denne uka, men 100 gram mindre enn sist uke, så all nedgang er bra i mine øyne, så nå står vekta på 71,5 kg så nå gjennstår 3-6 kg før jeg er imål til sommeren:-)
For tiden spiser jeg speilegg, med smelta ost og avokado til 1-2 måltider dagllig og et par kopper med kaffi, splenda og fløte:-) nam,nam...... går og venter på pakken fra Iherb og ny forsyning av Stevie i flere smaker. De som ikke har sjekket Iherb, do it....... masse kjekt å kjøpe her, men pass på å ikke bestille for mer enn 200,-kr eller ca 32 $ da unngår du fortolling og holder du deg samtidigt innenfor 1,3 kg så koster det kun 4$ i frakt. Jeg pleier å bestille flere pakker samtidig, så det går fint, koster jo tross alt ikke mer enn 25-30 kr i frakt:-) Ha en flotte helg allesasmmen.

2 kommentarer:

  1. Hei, søta! Jeg visste ikke at du hadde blogg!!! Du vet du kan linke navnet ditt til den når du kommenterer, og tiltrekke deg lesere??

    Jeg måtte kontrollveie meg i dag, altså, for jeg var litt sur på vekta på fredag. Og ganske riktig, den var en kilo lavere i dag enn på fredag. Antakelig fordi jeg trente supertung styrke på torsdag, som binder mye vann i muskulaturen. Jeg pleier å løpe dagen før veiing... Da er jeg iallfall tilbake til der jeg var før magen ble så rar! Har et ønske om å gå ned 3,5 kilo til, men begynner å føle at overkroppen en ganske fin, så er litt fornøyd!

    God klem :)

    SvarSlett
  2. Jo jeg laget meg en blogg, men er ikke så veldig dreven ennå og har mye å lære:-)Visste ikke at jeg kunne linke navnet når jeg kommenterte:-) Har begynt litt i det stille for å øve meg kan man si:-) Jeg har ikke vært på vekta jeg, men det er gasnke tøft noen ganger. Godt at du er på plass der du var iallefall. Klem tilbake:-)

    SvarSlett