Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 23. juli 2011

Tanker en lørdags morgen



God morgen allesammen. Har sittet og lest litt på nyheter og oppdatering etter tragedien igår. Mine tanker går til alle de pårørende. Dette er trist og tragisk. Uskyldige mennesker som er blitt offer for en grusom handling. Ja det finnes knapt ord som kan beskrive dette egentlig. Vi satt vel nesten alle i et slags vakum sjokk igår da det igrunnen bare økte på. Først tenkte jeg selv ikke så mye over det. En bombe i Oslo, javel tenkte jeg, men så hørte jeg mer og mer og satte meg til å sjekke nyheter og lese på nettet, å herreg..... tenkte jeg da, hva er dette egentlig? Så en stund etter, skyting på Utøya, hva......??? Det er bare helt forferdelig. Jeg har en slik rar følelse i kroppen idag. Utladet på en måte. Tenker sånt på alle de som har mistet en av sine kjære. Idag vil jeg tenne et lys og sende varme tanker til alle de berørte i denne tragedien. Ta godt vare på hverandre allesammen. Husk å si eller vis familie og venner at du bryr deg om dem. Smil eller gi en klem. Klem fra meg


4 kommentarer:

  1. Stemmer, utladet er ordet!

    SvarSlett
  2. Ja masse tanker til de som har mistet noen de er glad i. Og til de som overlevde marerittet som nå sitter igjen med mange fæle inntrykk.

    SvarSlett
  3. Det er ufattelig trist.
    I dag var mannen oppe først og det første han sa: "det er 84 stk døde". Og jeg at jeg fikk et "stikk" i magen. Stakkars ofrene og pårørende.Jeg føler med dem.

    SvarSlett
  4. Dette er så ubegripelig grusomt.

    SvarSlett