Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 1. juli 2011

Frokost idag

Mens jeg ryddet og vasket i kjøleskapet mitt i morges kokte jeg rømmegrøt. Var såååå lenge siden jeg hadde hatt det og den skal jo koke i 5-10 min etter at alt e tatt oppi. Så det var derfor jeg fikk tid til å gå igjennom kjøleskapet på morningen. Har ellers ikke tid til slike ting da:-)
Men rømmegrøt ble det + en kopp kaffe og fløte. Klarte ikke å drikke opp hele kaffekoppen, da jeg ble så mett. Dette spiste jeg ca kl 6.45 så nå kl. 12.00 har jeg hatt en kopp med fløte + et par stenger med graddost og er stappmett igjen. Så nå blir det vel ikke mer mat på meg før til kvelden. Grøten serveres med kanel, sukrin og meierismør.

Oppskrift:

3 dl rømme
1,5 dl fløte
1,5 dl vann
1-2 ts johannesbrødkjernemel
1 klype salt

Kopp opp rømmen på svak varme, la koke et par minutter.
Bland så JBK med fløte eller vann og rør inn i rømmen, ha i resten og rør til det koker.
La koke på svak varme i 5-10 min.

Dette er til 2 porsj. og det metter masse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar