Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 20. juli 2011

Atkins induksjon dag 5

Jeg har hatt litt tid idag ettermiddag, så jeg fant ut at jeg kunne sette opp morgendagens meny, så var det liksom gjort:-)) Jeg faller litt tilbake på fylte pannekaker, men så er de utrolig gode da:-) Ikke alltid like lett å komme opp i 20 karber pr dag, men sånt ca. i nærheten holder jeg meg iallefall. Jeg har ikke vært sulten noen av de andre dagene på den menyen jeg har satt opp og spist, så da får jeg vel nok i meg. Trener og går turer som normalt.  Men om du trenger mer eller mindre mat, justerer du dette selv. Du skal ikke gå sulten. På Atkins induksjon skal du holde deg til 3 hovedmåltider og evt. 2 små mellommåltider. Du trenger ikke mellommåltider, jeg har ikke hatt noe bruk for det, men det er rom for det. Jeg tar ofte en kopp kaffe med fløte mellom måltidene, så det blir vel å regne som et lite mellommåltid igrunnen.

Frokost: Fylt pannekake
2 egg, 2 ss fløte, smør til steking –  gir 2 stk  pannekaker som fordeles på 2 måltider
Fyll pr pannekake:
50 gr skinke, 50 gr graddost, 50 gr tomat, 30 gr salat, 10 gr rødløk, 10 gr majones, 30 gr rød paprika som snack
Totalt  4,42 karber

Lunsj. Fylt pannekake
Samme som frokost.
Totalt 4,42  karber

Mellommåltid:
30 gr paprika og 20 gr gønne oliven m/fetaost
Totalt: 1,58 karber

Middag: Sommerkotelett med gresk salat
1 stk sommerkotelett
50 gr isbergsalat, 50 gr tomat, 30 gr rødløk, 100 gr fetaost, 20 gr sorte oliven
Totalt: 4,01 karber

45 gr fløte fordelt utover dagen til kaffen. Totalt 1,31 karber

Totalt for hele dage blir dag 15,73 karbohydrater
Energi:  1889 kcal – 74% fett  – 22% protein – 3% karbohydrater-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar