Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 28. mars 2011

Fløtegratinerte sellerirot

Laget dette som tilbehør til lørdagsbiffen + litt smørstekte grønnsaker og det var kjempegodt.
Dette er en stor porsjon som rekker til 4 stk.

50 gr smør
500 gr sellerirot
20 gr hvitløk
50 gr løk
40 gr parmesan - kan sløyfes
350 gr fløte
100-150 gr ost
Salt, pepper, sambalolek - kan sløyfes

Smør en ildfast form med smøret.
Skrell og kutt selleriroten i skiver. legges lagvis med løk, hvitløk, salt og pepper. Ha så over fløten, Dekk med aluminiumsfolie. Stek i ovene ca 30 -45 min ta av folien dryss på ost og stek i 30 minutter til. Min ble stående i 1 time med folie og 30 min. med ost, ble kjempegodt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar