Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 30. mars 2011

Dagens frokost + litt småprat

Idag fikk jeg sååååå lyst på ostesmørbrød/pizzaskive til frokost. Har gått mye i egg, egg og egg i alle fasonger en stund nå.  Å egg er jo godt det, men det kommer i perioder der en går litt smålei. Vi bruker tross alt 60 egg i uka, så det er ikke småtteri. Godt at jeg kjøper fra gård og bonden der er vant med at jeg kommer en gang i uka og kjøper 2 brett med egg:-) Men igår bakte jeg jo disse osterundstykkene/lappene og de ble kjempegode og mettende. Så i morges slengte jeg på litt sukkerfri ketchup, skinkepålegg og masse jarlsberg ost, toppet med oregano og stekte dem i ovenen mens jeg dusja. Det smakte nydelig. Igår ble det til at jeg laget toast i toasteren til meg og gubben til kvelds. Så jeg må snart bake ny porsjon med disse igjen. Som dessert etter frokosten ble det kaffe med mandelmelk og stevia. Har eksprimentert litt siden lørdag og hatt fløte i kaffen igjen og gjett hva..... jeg har følt meg OPPBLÅST til tusen igjen. Så igår ble det en ny porsjon med mandelmelk. Må bare holde meg borte fra fra fløte en stund merket jeg jo. Går fint når jeg putter den i middag, men i kaffen går det skeis.Men nå vet jeg det:-) Nå trenger jeg noen dager på å få magen normal igjen. Ser jo ut som om jeg er sånt rundt 5 mnd på vei, he,he.... ble tunika idag på jobb:-) Jeg pleier vanligvis være helt flat i magen. Sola skinner her idag og du verden så mye kjekkere alt er når sola skinner. Blir nesten som en liten "lykkepille". Skulle bare fått vært ute og nytt dagen, men jobbedag, så da blir det med å sitte inne og se ut og drømme seg vekk litt av og til:-) Får heller ta en liten tur til kvelden. Får ikke trentnoen skikkelige økter denne uka da ryggen låste seg i helgen og har nok med å gå. Skikkelig surt, men helsa først er det vist noen som sier:-) Så denne uka har det ikke blitt en eneste økt på meg og det sliter på meg langt inn i sjela, siden jeg pleier å trene ganske mye iløpet av en uke. Håper på at jeg er igang igjen iløpet av neste uke, X fingrene og håper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar