Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 3. april 2011

Valget er tatt

Da har jeg bestemt meg................. det blir PSMF på meg i noen dager nå.
Starter mandag og da tar jeg PSMF mandag - torsdag + fredag hele dagen fram til middag på kvelden. så lever jeg LCHF iløpet av helgen og så blir uka etterpå lik. PSMF står for protein sparende modifisert faste og ER en ekstrem diett som IKKE skal følges over lang tid, men jeg tar av og til noen dager innimellom. Er lenge siden nå, så jeg tenkte at det var på tide og så passet det greit siden jeg ikke får trent så mye heller p.g.a. av helsa mi har slått seg vrang. Så har jeg kanskje en mulighet til å komme meg ned under 70 tallet også :-) har jo et håp om det til påske og påsken nærmer seg med stormskritt. Skal legge ut hva jeg spiser på PSMF etterhvert. Det er ganske likt vanlig lavkarbo mat, men fettet er tatt bort og proteinmengden økt., så jeg må tenke anderledes. Må koble hjernen litt om noen dager.  Kan legge ut et eks. på en dagsmeny jeg sånt noenlunde følger/spiser når jeg går på PSMF.

Frokost:
Omelett stekt på bakepapir i ildfast form:
2 eggehviter
1 egg
150 gr kokt skinke
10 gr vårløk
3 stk cherrytomater
Salt,pepper

Lunsj:
1 beger cottage chees med 1 ts blåbærsyltetøy uten sukker, eller kanel og søtning, eller fun saft alt etter hva en liker som smakstilbehør. Kan også blande 50/50 CC og mager kesam, men kan bare ha totalt 1 beger av CC eller kesam pr dag når en lever på PSMF.

Mellommåltid:
Proteinkaffe - ligger oppskrift inne på bloggen min


Middag:
Da blir det endel grønnsaker  bakt i ovnen med laks eller kylling, eller tacosalat laget på karbonadedeig.
Eller lavkarbo lasagen laget uten ost og med CC istedenfor rømme eller CF

Kvelds:
Proteinmousse
1-2 eggehviter
1 skup sjokoladeproteinpulver
vaniljepulver eller stevia med vaniljesmak - kan sløyfes da mange proteinpulver er søte nok i seg selv

Pleier også å ha litt gele laget på funsaft i bakhånd når leg lever PSMF, men overspiser jo ikke.

Er du intr. i å lese mer utfyllende ang. PSMF kan du gå inn på denne linken.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1043

2 kommentarer:

  1. Såå kjekt å se en hel dagsmeny! :) Da vet jeg hva som skal til imorgen. Har skaffet proteinpulver i jordbær også, men ikke sjokolade, så det må jeg fikse ;) Lykke til, flinka :o)

    SvarSlett
  2. Takk det samme, da starter vi imorgen:-)

    SvarSlett