Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 21. april 2011

Litt småprat før påsketuren

God morgen, ja da var våres påsketur for i år startet. Eller d.v.s. vi har iallefall stått opp og holder på å gjøre oss klare for å dra. Tidlig på ann. P.S. det var vi som vekket fuglene idag:-) Fikk pakket og styrt det meste igår, men det er jo alltid et par ting ekstra som skal puttes i koffertene. Jeg har "smuglet" med meg noen påske egg med digg oppi, både lavkarbo og høykarbo + litt duftelys og noen små påskeharer. Må jo lage det litt koselig på hotellrommet vi skal være de neste dagen. Været er jo meldt aldeles nydelig, så hadde litt problemer med å vite hva jeg egentlig skulle pakke. Sommertøy eller vintertøy eller hva, så det ble litt sånt flerbruksklær. Bukser som er lange,men kan lages korte, shortsen som eg bergenet for kveldsbruk med fine sko og strømper får tas i bruk om det blir altfor varmt, men tviler på at de vinterbleke bena mine er klar for vandring i shorts i all offentlighet nå. Men uansett vær så skal vi virkelig kose oss på denne turen, kun en gjeng med voksne som drar og "leker ungdommer" igjen. Vi skal på utflukter og shopping og ellers nyte late dager med SPA etc...... Så det dukker nok ikke opp noen oppskrifter eller innlegg her på noen dager nå. Men har masse jeg skal teste ut når jeg er tilbake igjen:-) Nyt noen flotte fridager og et lite tips på veien, prøv å si en positiv ting hver dag til noe du er glad i eller bryr deg om, se hva som skjer........................ de rundt deg blir mer positive og glade, bare prøv. God påske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar