Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 7. april 2011

Dag 4 på PSMF

God morgen:-) da var dag 4  på PSMF igang. Har laget meg suppe til frokost idag + kyllinfilet og det blir det samme til lunsj. Enkelt og greit. De som tror det tar superlang tid og at jeg kokkelerer masse på morningene tar feil. Jeg gjør det veldig enkelt.Kyllingfiletene klipper jeg opp ibiter med saksa, fordeler de utover en stekeplate dekket med bakepapir, har på ønsket krydder og vips inn i ovnene, så steker de seg selv mens jeg gjør noe annet. Suppe har jeg kuttet opp det jeg vil ha oppi kvelden før og vips så var den på kok, så maten lager seg nesten selv mens jeg dusjer og kler meg. Til middag blir det laks idag, nam,nam fisk er nydelig mat.

Frokost: kl. 8.00

Kremet brokkolisuppe  m/kesam og kyllingfilet

Brokkolisuppe 2 porsj.
35 gr løk
3 gr hvitløk
2 gr rød chili
200 gr brokkolki
100 gr kylling fond ( 1,8 karber pr 100 gr)
salt, pepper
3-4 dl vann

Kutt alt i biter og kok. Mos sammen med en stavmikser. Serveres med en dæsj kesam.


Mellommåltid: 

Proteinkaffe
15 gr proteinpulver
1-2 dl vann
Ristes sammen

3 ts espresso kaffe
1-2 dl vann
litt stevia
Bland med proteinshaken og nyt, jeg laget meg bare halv porsjon idag, da jeg hadde så lyst på etter lunsjen, men orka ikke å drikke mer enn halvparten, var stappmette da:-) Smaksløkene hadde lyst på, men magen så stooooooopp.

Lunsj: kl 12.30

Samme som frokost


Middag kl 17.30

Laks med grønnsaker


3 kommentarer:

  1. Vi velger samme middag idag også uavhengig av hverandre ;) Morsomt! Tenker laks med grønnsaker og div krydder i folie - det er så godt :) Desverre blir fiskeretter altfor ofte nedprioritert her, så gleder meg til det :)) Mmm... Og den suppa hørtes jo rågod ut! Nam :D Gjett om den også skal testes ut - kanskje middag i morgen ;) Om ikke frokost eller lunch. Deffinitivt :)

    SvarSlett
  2. :-) ja middag er jo alltid et spørsmål i de fleste hjem vil jeg tro. Vi prøver å ha fisk iallefall 1 gang pr uke, helst 2, men er ganske fornøyde med 1 gang også:-)Blir så nydelig smak. Jeg putter masse grønnsaker i ovnen, krydrer, har på folie og baker disse , så tar jeg av folien legger oppå fiskeskivene og steker/baker videre i ca 15 min, mmmmmmmm nydelig presser litt lime/sitronsaft over fisken før jeg steker den og drysser på himmalaya salt, nam,nam gleder meg til middag:-) Suppa er knallgod til alle tider på døgnet den. Har hatt den 2 ganger idag jeg, men er såååååå mett etter lunsjen ennå, så vet ikke når jeg orker middag idag.

    SvarSlett
  3. Ja, det tror jeg så gjerne.. For kylling er jo så mektig i seg selv. I tilegg merker jeg ikke når jeg direkte er sulten lengre - spiste frokost halv åtte, men merket ikke noe til sultfølelsen før plutselig kl var halv to :)

    Mhm, din versjon hørtes også veldig god ut :D Deilig med ovnsbakt/foliestek laks! nammmm...

    SvarSlett