Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 27. april 2011

Dagens frokost og lunsj + litt småprat

Idag var jeg i farten så det ble et stort glass med kaffelatte med cocosa + 1 polarbrød med ferdigkokt egg og majones til frokost. Laget meg også en stooooor porsjon iskaffelatte versjon av eggmelk med meierismør som skal nytes til lunsj. Kan absolutt anbefales. Greit å lage denne klar på kvelden, for så å drikke den til frokost for de som sliter med tiden. Liker du ikke kaffe, bytt ut med kakao, så har du en kjempegod sjokolademelk som metter. Jeg har den med på bilturer etc.... i en tett beholder, rister bare opp og drikker, nam,nam.... Under kan du se hva jeg har spist til frokost og skal ha til lunsj og det er totalt under 2 karber for disse 2 måltidene, middag har jeg ikke bestemt meg for ennå. Har ikke fått handlet inn etter påskedagene, så det må nok til idag. Har nå bestemt meg for at jeg fra mandag 2 mai kjører PSMF igjen. Så er det noen som vil henge på så gi en lyd. Kommer nok til å legge ut litt oppskrifter de første dagene på hva jeg spiser. Men finner som regel raskt en favoritt eller to når jeg har mine perioder på PSMF og da blir det mye det samme:-) Men nå nyter  jeg uka på vanlig LCHF mat som jeg virkelig savnet da jeg var i Tyskland. Rart med disse mat vanene. Man savner dett en er vant med. Så derfor savner jeg faktisk ikke poteter,ris,pasta eller vanlig brødmat. Har aldri vært noe brødmenneske, svært sjeldent jeg spiser brøderstattere nå også, blir helst resten av familien som gomler det. For her i huset spiser ingen kjøpebrød:-) Nyt dagen allesammen, store knib fra meg:-) P.S. husk å gi meg en lyd om du henger deg på PSMF fra mandag av:-)

Frokost:
44 gr cocosa - 0 karb
2 eggeplommer - 0,07 karb
1 kokot egg - 0,15 karb
17 gr majones - 0,34 karb
44 gr jarlsberg - 0 karb
1 stk hjemmebakt polarbrød - 1 karb

+ 1 glass vann med 1 ss fiberhusk

Totalt 1,56 karb til frokost

Lunsj:
35 gr meierismør - 0,35 karb
2 eggeplommer - 0,07 karb

+ 1 glass vann med 1 ss fiberhusk

Totalt 0,42 karrb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar