Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 4. april 2011

Dag 1 på PSMF

Da var jeg igang med PSMF. Går helt fint igrunnen, har ikke vært sulten av mangel på fett, men passe mett gjennom hele dagen foreløpig:-)
Dagens måltider har vært og blir som følgende.

Frokost kl 8.00
Omelett
1 helt egg
3 eggehviter
170 gr kokt skinke
20 gr rød løk
20 gr kokt brokkoli
salt,pepper

Steker den i ildfast form på bakepapir, dette ble så masse at jeg spiste halvparten til frokost og resten til lunsj. Hadde 3 cherrytomater til utenom både til frokost og lunsj, ble mett og god begge gangene.

Lunsj kl.12.00
Samme som frokost

Mellommåltid kl. 14.00
Proteinkaffe
Laget av 3 ts espressokaffe og litt vann, 1 skup proteinpulver med sjokoladesmak, litt stevia, bland og nyt.

Middag ca kl 18.00
Lasagne
800 gr Karbonadedeig - jeg bruker litt olje til steking, selv om en ikke skal det på PSMF
1 boks Hermetiske tomater
1 boks Tomatpure
50 gr løk
10 gr hvitløk
1/2 beger CC
2 middels squash - skjæres i tynne skiver(jeg bruker ostehøvel) og la ligge med salt 15-30 min for å trekke ut mest mulig fuktighet, husk å skylle bort saltet etterpå.

Krydder jeg brukte var salt,pepper, oregano og sambal olek.

Det ble knallgod lasagne og gubben ville ha restene imorgen, måtte love han det:-), så jeg må nok lage meg noe annet godt til lunsj selv:-) Hva gjør en ikke for husfreden:-)

Brun karbonadedeigen, ha i løk, tomater og tomatpure + krydre til etter eget ønske.
Legg lagvis squash,CC ( blir bare et lag CC, jeg legger det i midten) og kjøttsaus. Dekk til med aluminiumsfolie, stek ca. 45 min på 200-220 grader
Serveres med mager kesam.
Dette er ikke bare til meg altså, men til hele familien og blir det rester, så tar jeg det sansynligvis til frokost eller lunsj imorgen:-) noe det sikkert blir, les håper jeg at det blir:-)

Kveldskos ca kl. 20.00 :-)
Proteinmousse
2 eggehviter stivpiskes med litt stevia
Rør inn 1 skup ( 30gram) proteinpulver med sjokoladesmak

Utenom å spise lavkarbo, lav fett og høy protein, så tar jeg tillskudd av vitaminer og mineraler særlig Omega 3/selolje/udoschoise etc....  Det er spesielt viktig med tillskudd når en lever på PSMF.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar