Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 10. april 2011

Eggmelk med cocosa

Idag hadde jeg kaffelatte laget av eggmelk med cocosa, inspirert av Cecilie og en sunn familie:-)
Jeg laget den slik:

25 gr cocosa
2 dl kokende vann
litt stevia
1 eggeplomme
3 ts espresso

Kok opp vann, bland så vann og cocosa, mos sammen med stavmikser et par sekunder, ha så i eggeplommen, mos litt til, ha i kaffe og evt. søtning om du ønsker det, mos et par sek og nyt. Absolutt en erstatter for den jeg har laget tidligere med smør. Greit å ha som variasjon. Bay the way.... jeg har bestilt kapsler med cocosa olje fra Iherb, så slipper jeg å tenke på at jeg MÅ/BØR få i meg litt hver dag:-)

2 kommentarer:

  1. Hey!!!!!!!!! Pluttselig var navn/nettadresse der!! Jippi kan kommentere hos deg :-D Skal teste ut en kaffelatte variant! Kapsler med kokosolje var lurt. Takk for tips! Ha en super duper søndag!

    SvarSlett
  2. Takk i like måte:-) kjekt at du også kan kommenter nå da. Ja ble litt glad selv da jeg så de kapslene med cocosa virgin oil, må iallefall testes ut. Kaffelatten var nam,nam den:-)

    SvarSlett