Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 3. april 2011

Pai med skinkefyll

Idag ble det pai til frokost/lunsj etter inspirasjon fra bloggen http://veienfremover.blogspot.com/
Jeg gjorde noen forandringer, men den ble god. Litt tørr, men fult spisende:-)
Jeg gjorde følgende:

150 gr smør - romtemperert
140 gr soyamel - står på pk 3,2 g karb pr 100 g
40 gr ketolyse bakemiks
15 gr fiberhusk
3 ss kaldt vann

85 gr brokkoli
170 gr skinke
50 gr rød løk
4 egg ( 200gr)
2 dl fløte
100 gr revet jarlsberg
salt,pepper

Bland sammen smør og det tørre, ha så i vann, fordel i en paiform, prikk litt med en gaffel i bunnen, stek i ca 10 min på 200 gr. for å "bære" fyllet.
Rens og kutt brokkoli i små buketter, jeg damper de i mikroen uten vann ca 1 min under lokk.
Imens kutter jeg skinke i terninger og løk i tynne skiver. Visp sammen egg med krydde og ha i fløte, legg brokkoli, skinke,løk i paiformen, hell på egg/fløteblandingen, dryss på ost og ha evt på oregano.
Stek på 180 grader nederst i ovnen ca 30 minutter.

Serveres slik den er eller med en salat. God apetitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar