Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 27. mars 2011

Sommertid

I natt stilte vi klokka og det er igjen blitt SOMMER iallefall tidsmessig. Ute snør det, så ikke mye som minner om sommer der i gården. Med tanke på det nydelige vår været vi hadde igår, så er det rett og slett deprimerende å våkne opp til slik vinter stemining idag. Jeg visste jo at vi skulle stille klokka, men det var gått litt i glemmeboken, så jeg sto opp klokken 7 trodde jeg, for det var det klokkene i 2 etasje lyste mot meg. Jeg kom meg ned, puslet på med litt forskjellig, laget meg en kopp med kaffe, fant litt sjokolade fra igår og skulle kose meg litt med en rolig morgen. Skrudde på pc og kikket litt rundt meg og øynene falt da på de digitale klokken som get styrer og klokken på pc, hæææææææææææææææææ snart halv 9???? Jeg måtte dobbelsjekke. Tenkte jo at nå har jeg tulla fælt på morgenkvisten, men så kom jeg jo på at det var sommertid:-) Ja,ja sommertid meg her og sommertid meg der, ikke så mye som minner om det idag. Men vi går iallefall rett vei. Ååååååå som jeg gleder meg til sommer, sol og varmere vær. Jeg er IKKE noe vintermenneske. Innbiller meg selv at jeg er født i feil land, kunne bodd en plass der det var sommer hele året jeg. Liker best å gå med lette klær og senka skuldre, sitte på terassen å nyte frokosten i morgensolen, åååå det er nydelig det. Men må nok vente et par måneder til før jeg kan nyte frokosten min ute i det fri her på Vestlandet. Ha en super dag uansett vær allesammen. Jeg får tenne noen lys og nyte dagen inne foran peisen idag da. Kanskje bake litt og få unna litt husarbeid. Uansett hva dagen brukes til så er den din, så nyt den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar