Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 31. mars 2011

Middagen er servert

Det ble lasagne idag:-) Enkelt og greit. Du trenger kun dette for å lage en enkel lasagne.

500 gr Kjøttdeig
50-100 gr løk
1-2 fedd hvitløk
1 boks hermetiske tomater
1 boks tomatpure
2 middels squash
1 boks Creme fraishe
revet ost
salt,pepper,oregano og sambal olek

Brun kjøttdeigen, ha i løk og hvitløk. Surr litt, ha så i hermetiske tomater, tomatpure og andre krydder, la dette stå og småputre litt i panna mens du river squashen med juliennejernet. Ha så kjøttsaus og squash lagvis.  Ha så på et beger med CF og topp det hele med revet ost. Stek på 200-220 grader i 30-40 min midt i ovnen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar