Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 31. mars 2011

God morgen

Denne uka har vært litt rar for meg. Ikke noe spesielt som har skjedd, men jeg har liksom vært litt på utsiden av meg selv. Har trukket fløtedrikking i kaffen over flere dager og fant ut at det var ikke bra. Fikk en smell i ryggen ihelga, så trening har ikke vært aktuelt. Tror rett og slett jeg dropper veiien imorgen, er ikke i form til det, blir bare deppa om vekta har hoppet opp i nye høyder, så utsetter veiien 1 uke. Betyr ingenting egentlig. Bedre å ikke vite, enn å bli deppa om stigningen er unormal. Igår laget jeg en kjempegod pølsegrateng til middag/kvelds. Blir ofte slått sammen de 2 måltidene her i huset:-)  Så igår ble det frokost + kaffe med mandelmelk, mellommåltid rester fra frokost og middags/kveld i ett + en kopp kakao av mandelmelka og hjemmelaget bouty som kos:-)

Så da ble dagen min seende slik ut igår:

Frokost:
2 stk ostesmørbrød med sukkerfri ketchup, skinke, jarlsberg og oregano - laget av osterundtsk/polarbrød
1 kopp kaffe med mandelmelk og stevia

Mellommåltid:
1 stk. av det samme som frokost

Middag/kveld:
Pølsegrateng - legger oppskrift på den i egen link

Kos: 1 kopp kakao av mandelmelk og raw kakao med stevia + 2 stk hjemmelaget bouty

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar