Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 16. mars 2011

God morgen

Da sitter jeg og nyter en kopp med dobbel espresso og mandel melk med vaniljesmak, bare en ting å si, NAAAAAAAAM dette var godt. Så nå blir det ikke problem å bytte ut fløten i kaffen. Har jo vært min store svakhet dette med fløte i kaffen og jeg som ikke drakk kaffe før jeg begynte på lavkarbo:-) Fikk aldeles kikk på kaffe med fløte eller var det fløte med kaffe, ja jeg vet sannelig ikke hva det var jeg drakk på slutten, men nå er en kjempegod erstatning funnet. Idag begynner jeg ikke på jobb før kl. 12.00 så jeg har en laaaang og god formiddag for meg selv her hjemme. Pusler på i huset med ting å tang og har tenkt å bake noen muffins av mandelmelet jeg fikk fra mandelmelka jeg laget:-) Har vært på Jysk og handlet meg muffinsformer i silikon til 50,- for 8 stk. så disse må jo prøves ut enten i form av muffins eller en oppskrift på nøttegodteri jeg så i hjemmet denne uka som Annika Rogneby hadde laget. Enkle, men de så jo supergode ut, og kjekke å ha til helga. Da er det lov med koz.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar