Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 20. mars 2011

Muffins med gojibær og sjokolade

150 gram rom temperert smør
3-4 ss sukrin
6 egg
200 gram philadelfiaost
1-2 ts vaniljepulver
5-8 dråper stevia med  vaniljesmak
0,5 dl fiberhusk
35 gr mørk sjokolade - grovhakkes
40 gr tørre gojibær - bløtlegges
2 dl mandelmel
3 ts bakepulver

Visp smør og sukrin til en luftig krem, ha så i egg, et om gangen, rør så inn de andre ingrediensene. Fordel i muffinsformer og stek midt i ovnen på 200 grader 15-25 min. I min ovn er 20 min.passe.
Jeg la gojibærene i bløt ca 1 time før jeg hadde de i røra, men vet ikke om dette er nødvendig.
Jeg fikk 26 muffins av denne røra. Str. Jysk sine silikonformer.

Lurer du på hvordan de smakte? Nydelig........:-))
Så nøtter, sjokolade og gojibær isammen var supert.


Et lite tips, om røra skiller seg når du rører inn eggene, ha i litt kald fløte eller kaldt vann mens du visper så binder røren seg igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar