Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 9. mars 2011

Mat og matlyst ved sykdom

Idag er jeg syk. Sår hals, feber og hoste. Matlysten er ikke på topp, så hva finner man på da.
Min dag ble slik som dette når det gjelder mat/energiinntak.

Frokost: Kaffelatte, 22 gr smør, 1 eggeplomme, 2 ts pulverkaffe, noen dråper stevia vanilje - 0,26 karb

Lunsj: Samme som frokost

Middag: Ble en kjøttdeigform med grønnsaker og ost for 2 pers.ca 9 karber i hele oppskriften delt på 2 blir det kun 4,5 pr. porsjon og vi BLE stappmette

Så idag har jeg hatt ca 10 karber totalt, men så er jeg jo ikke i form da:-) så vanskelig å få i seg noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar