Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

tirsdag 8. mars 2011

Min meny idag

Dagen min startet tidlig idag. Våknet kl. 5.30 og sto opp rundt kl 6.00 laget meg da en kopp med kaffe og eggemelk, før jeg tok på meg gode varme klær og gikk en lang tur. Herlig med vind i ansiktet på morgenkvisten. Dagens måltider ble bestemt under turen og blir som følgende:

Frokost 1: Kaffe med eggemelk  - 0,2 karbs

Frokost 2: Bacon omelett med fløte og ost - 1,5 karbs

Lunsj: Ble ikke lunsj, var ikke sulten

Middag : Pizza  laget etter denne oppskriften,
http://minlavkarbomat.blogspot.com/2011/01/tynn-spr-pizzabunn.html  - 4 karbs + fyllet

Kvelds: Avokado med rømme,majones og "dryss" av  paprikabiter - 2,2 karbs

På en normal dag da jeg står opp i 7 tia pleier jeg å spise ca 3 måltider pr. dag, men idag var jeg jo oppe før fuglene:-) så da blir det litt mer mat enn normalt, siden våkentiden er lenger. Klarte ikke å spise mer enn jeg pleier selv om dagen var lengre enn jeg normalt har.

P.S. laget pizzabunnene igår og gleder meg til å teste de ut i smak, de ble iallefall skikkelig sprø, minner om tynne Italineske pizza.

Naaaaaam dette var tynn,sprø pizzabunn som kunne holdes i hånden og med masse smak. Jeg hadde på tacosaus, minimais, løk, paprika, kjøttdeig,bacon og ost

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar