Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 3. mars 2011

God morgen

Våknet tidlig idag og fant da ut at jeg skulle gjøre noe fornuftig. Så jeg laget meg en stor porsjon med ovnspannekake. Nam,nam:-) Så nå har jeg frokost og lunsj både idag og imorgen.

Idag ble den laget av:

500 gr bacon - 0 karber
20 gr smør - 0,2 karber
8 egg - 1,66 karber
1 box cottage chees - 4,5 karber
135 gr jarlsber - 0 karber
1,5 dl fløte -  4,35

Totalt 10,71 karber i hele oppskriften, delt på 4 blir dette 2,67 pr. porsjon.


Mmmmmmmmm nå lukter det godt her i huset, gleeeeeeeder meg til frokost nå. Ha en fantastiske dag alle sammen. Jeg leter og leter etter foto apperatet mitt, så når jeg finner det eller har fått kjøpt meg nytt,skal jeg begynne å legge ut bilder av maten jeg lager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar