Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 11. mars 2011

Hjemmelaget is

4 eggeplommer
4 ss sukrin
4 dl fløte
2 ts vaniljepulver
5-10 dråper stevia vanilje
100 gr mørk sjokolade uten sukker - jeg bruker for det meste cloetta sin mørke sjokolade 72%

Pisk eggeplommer, sukrin og vaniljepulver stivet, pisk så fløten stiv, bland eggeplomme og fløte, smak til med stevia. Her er basis til en helt vanlig vanilje is. Her i huset foretrekker de mørk sjokolade i isen som jeg kjører i småbiter i en foodpros. blander så inn i kremblandingen, heller blandingen i en silikon brødform og fryser den.

Totalt inneholder hele formen med is ca 22 karber så det er ok til dessert av og til:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar