Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 9. mars 2011

Enkel kjøttdeig og bacon form

130 gr Bacon
250 gr Kjøttdeig
150 gr Jarlsberg
50 gr minimais
23 gr rød paprika
33 gr løk
80 gr squash
6 gr hvitløk
ca 1/2 glass taco saus fra landlord
1-2 ts hjemmelaga tacokrydder
0,5 dl fløte

Surr bacon litt i panna, ha så i kjøttdeig og surr til den er brun, ha så i paprika,minimais,løk og hvitløk i biter, la dette surre litt mens du strimler squashen med juliennejernet, ha den så i panna og la surre et par minutter.Rør så inn tacosausen og krydre etter smak. Ha så alt oppi en ildfast form, hell over fløten og dryss på ost. Jeg stekte den i ca 10-15 min. på 250 grader til osten var smelta godt.

Dette var digg sa gubben:-) Totalt ca 10 karber i hele formen, deles dette på 2 så er dette god LCHF mat som metter godt og lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar