Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 12. mars 2011

Bringebær smoothie

130 gr cottage chees
100 gr frosne bringebær
30 gr fløte
1 egg
0,5-1 dl fun saft - jeg brukte bringebær
ca 3 dråper stevia m/sitronsmak - kan nok byttes ut med saft fra lime eller sitron + søtning

Bland alt i en blender og nyt.

Inneholder totalt  ca 6 karber denne, men den kan deles på 2 stk. så da blir det jo kun 3 på hver:-) Jeg koste meg med hele greies selv idag til frokost:-) så nå er jeg stappmett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar