Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 14. mars 2011

Dette vil jeg teste ut iløpet av uka

Da jeg snoket rundt på nette i helga fant jeg 2 oppskrifter jeg vil teste ut. Husker ikke hvor jeg fant de henne, så ha meg unnskyldt for å ikke opplyse om hvem som har komponert følgende oppskrifter.

Proteinmousse:
2 eggehviter
1-2 ts sukrin
1 skup (30 gram) proteinpulver etter ønsket smak

Pisk eggehvite og sukrin stivt, ( skal holde over hode testen) rør så inn proteinpulver, jeg tror jeg personlig vil teste med sjokoladesmak:-)

Da var denne testet, nam,nam..... jeg brukte denne gang proteinpulver fra self med sjokoladesmak (fitness protein) uten aspartame og 3 karb, pr. serv. som er 30 gram kjempegodt synes jeg
Med det proteinpulveret jeg brukte denne gang kommer hele moussen på 3,32 karbs bruker du proteinpulverete med zero karbs så blir det jo kun 0,32 karbs i denne nytelsen::-)

Shake med cocosa:
10-20 gram eller 1 skup valgfritt proteinpulver
1-2 ss cocosa

Rør sammen cocosa og proteinpulver, blir vist en tykk litt seig masse, men skulle være utrolig godt.
Jeg skal kommentere begge oppskriftene når jeg har testet de ut:-)

Dette passet ikke min gane kan man si. Så det ble med den ene testingen, men så kan jeg iallefall si at jeg ikke liker det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar