Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 26. mars 2011

Slik kan dagsmenyen hos meg se ut

Slik kan dager hos meg se ut matmessig:-) Vet at flere lurer på hva vi andre spiser.

Frokost:
3 speilegg
40 gr jarlsberg/edamer el. lign.
ca. 30 gr smør til steking
1/2 - 1 hel avokado ca 100-130 gr
20 gr majones

Lunsj/mellommåltid:
2-3 eggehviter
5-10 dråper stevia
1 skup proteinpulver - ca 30 gram

1 kopp kaffe med stevia og mandelmelk

Middag/kvelds:
200 gr kjøttdeig - stek med hjemmelaget tacokrydder
salat
paprika
avokado
løk
cherry tomat
mini mais
rømme
litt tacosaus


Frokost:
Ovsnpannekake etter oppskrift her inne på bloggen

Lunsj:
Ovnspannekake
Kaffe med splenda og mandelmelk

Middag/kvelds:
Pizza etter oppskrift her inne på bloggen


Frokost:
3 kokte egg med 15 gr smør

Lunsj:
Pizza fra dagen før, gjerne med en enkel salat eller avokado og rømme til

Middag/kvelds:
Laks i form med grønnsaker og CF/fløte

Lager den slik. Kutt alle grønnsaken du liker i biter, ha i en ildfast form. Rør sammen CF evt. litt fløte om du ønsker. Ha gjerne litt krydder og soyasaus i blandingen, hell så over grønnsaken, legg over ost og stek i ovnen 30-40 min på 200-225 grader.
Ta så formen ut legg på skinn og benfri laksefilet, ha på litt salt, pepper,soyasaus og evt. litt sitronsaft eller limesaft på fiskefiletene. Stek videre i ca 15 min. Nyt deretter en enkel og god middag. Dette kan gjøres med kylligfileter også. Dette var en enkel utgave av hva jeg pleier å spise. Jeg er veldig av og på når det gjelder mat. Liker det enkelt og spiser ofte det samme i lang tid før jeg går lei. Det er ikke alle dager jeg orker lunsj, da blir det kun kaffe med mandelmelk.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar