Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 12. mars 2011

Muffins

Idag kom jeg over en oppskrift på lavkarbo.no som jeg måtte teste ut. Gjorde litt små forandringer, men ellers så beholdt jeg oppskriften sånt noenlunde lik orginalen. De ble iallefall kjempegode.
Jeg fikk 14 stor muffins av denne oppskriften og de kan fryses.

150 gram rom temperert smør
3-4 ss sukrin
6 egg
200 gram philadelfiaost
1-2 ts vaniljepulver
5-8 dråper stevia med  vaniljesmak
0,5 dl fiberhusk
2 dl mandelmel
3 ts bakepulver

Visp smør og sukrin til en luftig krem, ha så i egg, et om gangen, rør så inn de andre ingrediensene. Fordel i muffinsformer og stek midt i ovnen på 200 grader 15-25 min.

Jeg serverte disse med ostekrem. Rørte sammen philadelfiaost, sukrinmelis og litt stevia vanilje, nam,nam dette ble digg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar