Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 21. mars 2011

Paranøtt melk

Idag laga jeg melk av paranøtter, like god den som mandelmelka, men mindre karber:-) så kanskje det blir paranøtt melk fremover:-) Må teste ut imårra til morgenkaffen.
Nøttemassen som ble igjen putta jeg i lavkarbo brødet jeg bakte ikveld:-) Satser på at det gjør susen.

Melka laget jeg slik:

200 gr paranøtter
6 dl vann

Skyll nøttene, ha så på ca 6 dl vann, la dette stå natten over.

Skyll nøttene på ny og ha i en foodprossesor.
Mos så nøttene, ha så i rent vann, ca 6 dl og kjør maskinen litt til, sil så gjennom et rent kjøkkenhåndkle, jeg smakte så til med stevia vanilje, ca 4 dråper :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar