Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 1. mai 2011

Småprat og planer for neste uke

God morgen allesammen. Jeg har en forferdelig uvane å våkne tidlig i helgene når jeg kan sove lenge, men jeg får jo mye utav dagen da. Var pinadø oppe klokken 6 en søndagsmorgen og det var frivillig:-) egentlig helt umenneskelig. Ja tenk dere, så var det blitt mai måned alt...... du verden som tiden flyr. Idag blir det motorsykkelkjøring, det er tradisjon her på vestlandet. Værgudene er på våres side idag og det gjør hele opplevelsen mye kjekkere. Etterpå blir det nok litt hagearbeid og avslapping i hagen,kanskje litt grilling før en treningsøkt på kvelden. Blir enten jogging eller sykling idag, det er jo såååååå nydelig vær ute og fantastisk temperatur. Jeg er like optimitisk hvert å når finværet kommer og tror og håper at det skal være slik helt frem til sept/okt. men blir jo like skuffet hvert år når regnet kommer tilbake og temperaturen synker igjen, men nyter nå flotte dager så lenge det varer. Jeg har bestemt  at jeg skal få unna 1000 minutter med trening/aktivitet i mai måned  X fingrene for at det går bra. Særlig nå som jeg har børstet støv av sykkelen for sesongen. Blir lett noen mil på sykkelsetet og da flyr jo tiden. Begynner foresten på en ny runde PSMF fra i morgen. Kommer sikkert til å blogge litt om det og hva jeg spiser og hva jeg evt. kommer til å trene. Må bruke dagen idag til å sette opp morgendagens meny tror jeg. Krever litt mer planlegging og omkobling oppi hode når jeg er på PSMF. Vanlig lavkarbo er jo rutine og det går av seg selv, men med PSMF må plutselig tenke igjen og lese nøye på maten etc... men det går jo greit. Ha en nydelig dag allesammen. 

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg skal absolutt prøve å henge meg på! Motivasjon akkurat nå er ikke topp. Men det har sikkert med en viss klassefest i går å gjøre. Blir altid så sent. Iallefall når man ikke har sett hverandre på 15 år!!! Regner med at jeg kommer meg i løpet av dagen og må også tenke og planlegge litt god tur på sykkel! Og lykke til kommende uke

    SvarSlett
  2. Så koselig at du henger deg med:-) Ja det kan ta på å treffe gamle kjente igjen. Men heldigvis så er det forbigående. Vi hadde en rolig kveld da vi skulle kjøre motorsykkel i flere timer idag. Nå sitter jeg her mett og god, kjempetrøtt etter all den friske lufta, øynene bare glipper, så må kanskje ta med en liten blund på øyet, før jeg fortsetter med dagens gjøremål. X fingrene for deg da på din uke med PSMF, gleder meg til å se hva du spiser:-)

    SvarSlett