Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 6. mai 2011

PSMF 5 dag

God morgen, god morgen. Ja så var jeg kommet til 5 dag av min ekstremuke. Går veldig fint og er mett og god etter hvert måltid. Igår opplevde jeg at jeg rett og slett var blitt litt matlei. Orka liksom ikke noe særlig med mat. Idag klarte jeg ikke å spise/drikke opp all frokosten jeg hadde rigget meg til med:-) Men det var nok i overkant. Nå sitter jeg her stappmett ja nesten ubehagelig mett faktisk. Litt synd for det var så godt, men hva gjør man når det sier STOPP for en er så mett, jo en må bare kaste inn håndkleet og gi seg. Idag lever jeg etter psmf prinsippet til i kveldingen. Så koser vi oss masse med god gammel lchf mat ikveld og i helgen, så er det på an igjen fra mandag av. Blir nok smekker i bikini da om noen uker (les håper).

Så dagens meny blir seende ut slik som dette:

Frokost:
Smoothie

60 gr proteinpulver med vaniljesmak
2 eggehviter
2-3 dl vann
50 gr fryste bringebær
litt stevia med vaniljesmak

Ha alt i en blender og kjør den til en gjevn masse, nyt den fluffy smoothien.


Lunsj:
Laks med rucolasalat + 1 ss mager kesam


Middag/kvelds:
Kebab :-) med mamalupus lefse og salat, å som jeg gleder meg:-)

4 kommentarer:

  1. Hei.

    Jeg lurer på om du har testet ut psmf i uker og lchf i helger før, og da med godt resultat? Og hva anbefaler du etter endt psmf?

    Forsøkte google det men fikk da opp tips om masse frukt etc, og jeg er ikke så innmari glad i frukt og synes i grunnen lchf er en grei livsstil. Men nå har jeg kickstart og jobber meg ned mot målet mitt, og ser jo at psmf fungerer. Men hva når målet er nådd?

    Har du noen tips ang det?

    SvarSlett
  2. Ja jeg har kjørt PSMF man-tors + fredag til kl 18.00 sånt ca og vanlig LCHF fra fredags kveld og lørd-sønd. for så å leve PSMF fra mandag morgen igjen med bra resultat. Men vi er jo alle forskjellige. Jeg spsier heller ikke frukt. annet enn bringebær,blåbær og litt jordbær i sesong. Men det kommer litt av kryss allergier. Om du vil teste ut PSMF så må du sette deg skikkelig inn i det og lese deg til nok kunnskap for å gjennomføre dette korrekt. Når du da har gjennomført en "kur" med psmf så går du bare tilbake til din vanlige livsstil på lchf. Det har iallefall jeg gjort og for meg funker det greit. Men som sagt vi er alle forskjelleige. Det går også ann å leve på lavkarbo, men redusere litt på fettet om du ikke vil leve helt etter psmf. Masse lykke til.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for svar :-)

    Jeg har lest og lest og satt meg godt inn i det (føler jeg selv da) og har testet nå i noen dager. Det har gode resultater, men i går spiste jeg mer lchf-prinsippet.

    SvarSlett
  4. Så bra at du har satt deg inn i det. Husk at du skal ha 2,5 x kroppsvekt med protein pr dag, masse vann. Et tips er å lage en proteinshake med fiberhusk i, det metter mer og lenger:-) Stek all mat i stekeovnene på bakepapir eller i form, dette for å gjøre den så smakfull som mulig. Tacosalat er supert om du har laget tacokrydderet selv. Masse lykke til med din test av psmf.

    SvarSlett