Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 4. mai 2011

PSMF 3 dag

God morgen, ja så var jeg kommet til dag 3 på PSMF og det går så det suser:-) Snikveide meg idag og hadde gått ned 1,3 kg siden mandag morgen, noe vann er det nok, men tror ikke det er så mye da jeg jo var i ketose da jeg startet på PSMF.
Starter dagen idag med et stort glass proteinkaffe,det er enkelt og fort gjort, så tar jeg en sen frokost/tidlig lunsj senere.Var så tidlig oppe at jeg fikk kost meg litt med boken jeg kjøpte igår:-) Gleder meg til å teste ut noen av oppskriftene. Fikk nå snekret sammen dagsmenyen min også, så dagens mat er bestemt:-) Da er jo mye av jobben med matlaging gjort synes jeg. Mange ganger er det jo det å finne på noe å spise som er utfordringen.
Så min meny idag på PSMF kommer til å se slik ut.

Frokost:
Proteinkaffe - dobbel espresso med proteinpulver vaniljesmak

Lunsj:
Ovnspannekake/omelett

1 egg
2 eggehviter
100 gr CC
5 gr fiberhusk

150 gr skinke
20 gr purreløk

+ 10 gr sukkerfri ketchup

Mos egg, cc og fiberhusk sammen med en stavmikser, ha det over i en bakepapirkledd form/liten langpanne dryss over skinke og purreløk, stek på 220 gr til den er stivnet eller gyllen. Dette er for meg nok til 2 måltider, men det er jo opp til hver enkelt hvor mye mat en trenger. Noen ganger er man jo mer sulten enn andre dager. Så spis deg passe mett:-)

Mellommåltid:
Proteinkaffe

Middag:
Tacosalat med kyllingkjøttdeig + hjemmelaget tacokrydder

Rucola, cherrytomat, agurk, paprika,rødløk, cottage chees, litt tacosaus fra landlord
Jeg velger å ha cc over da jeg får litt "rømme" og ostesmak på retten. Skal jo ikke ha vanlig ost på PSMF.

Kveldskos:
Gele av fun saft evt. en proteinmousse om jeg ser at jeg mangler litt proteiner.

Det er viktig å få i seg nok proteiner når en lever på psmf. en skal faktisk ha 2,5 X kroppsvekt pr dag og det er ganske mye, om en inntar for lite kan en miste muskelmasse og det er jo ikke bra, da tapt muskemasse gir tapt forbrenning. Det er derfor jeg inntar endel proteinpulver når jeg lever på psmf, hadde aldri klart å spise vanlig mat og kommet opp i riktig proteinmengde pr dag uten proteintillskuddet.

Ha en super dag:-) Som dere ser såleker jeg meg litt med kameraet jeg ENDELIG fant:-) tar litt bilder av ting jeg spiser og legger ut, men må jo ikke ta helt av heller:-)

3 kommentarer:

  1. Hei.Vi lurer på hva CC er? Fin blogg forresten;)

    SvarSlett
  2. Skjønte det nå Cottage Cheese ;) sorry!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at du fant utav det:-) Litt lat av og til så greit med litt forkortelser:-)

      Slett