Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 30. januar 2011

Rosenkålmos

Ja du leset riktig, rosenkålmos er bare helt nydelig som tilbehør til diverse kjøttretter.
Jeg bruker 500 gram bacon i terninger fra Tulip
2 pakker rosenkål fra frysedisken
litt pepper og meierismør

Start med å surre bacon lett brunt, ha i rosenkål, pepper og 1-2 ss meierismør, la dette stå og surre i gryta i ca 1 time, mos så blandingen godt sammen, ha evt. i mer smør og smak til med salt og pepper.

Dette smaker ikke rosenkål og ser mer ut som erterstuning, men smaker nydelig.

2 kommentarer:

  1. I dag hadde jeg denne til lettsalta torsk. Knallgodt! :D

    SvarSlett
  2. Så koselig at du også likte rosenkålmosen. Den er faktisk nydelig til både kjøtt og fisk. Så den er på bordet her som tilbehør ganske ofte.

    SvarSlett