Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 23. januar 2011

Dagens middag

Dagens middag ble kyllingfilet surra med bacon, fløtegratinert blomkål og brokkoli + peppersaus.

Surra bacon rundt kyllingfileten, festa med tannpirker i tre, bruna de fort i pannen med litt salt og pepper og stekte de ferdig i ovnen. De siste 15  minuttene sammen med blomkålgratengen, de ble skikkelig saftige og gode.

Fløtegratinert blomkål lages slik:

Del et blomkål i to, skjær så i skiver fordeles i en ildfastform sammen med litt hvitløk, løk, evt chili om det likes,salt og pepper, hell på fløte til det kommer i kanten av blomkålen, dryss på 2-3 ts johannesbrødkjernemel, dekk til med folie, stek i ovnen 220 grader i ca 45 min siste 15-20 fjernes folien og ost drysses over, dette er skikkelig godt og kan brukes til det meste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar