Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 20. januar 2011

Dessert med bringebær

Dette er dessert for 2 personer:

2 dl fløte
1 eggeplomme
50-100 gr bringebær
1 ss sukrin
1 ts vaniljepulver
1 neve valnøtter
4 ruter sukkerfri mørk sjokolade

Pisk fløte, vaniljepulver og sukrin sammen til kremen blir stiv.Rør inn eggeplommen Knepp bringebærene med en gaffel, om du bruker ferske ta av et par til pynt Hakk valnøtter og sjokolade. Fordel pisket krem i 2 skåler, hell over bringebær, fordel så nøtter og sjokolade på toppen, pynt med de hele bærene og nyt.
Denne desserten tar ca 5 min. å lage og mannen min ruller med øynene og er i "himmelen" hver gang han får den servert.

2 kommentarer:

  1. Hei.

    Liker bloggen din veldig godt, masse inspirasjon!

    Jeg hadde familien på besøk nå i påsken, og serverte lammelår med fløtegratinert sellerirot etter din oppskrift, og denne deilige desserten etterpå. Alle syntes det var supergodt!!

    Er ganske ny på lavkarbo, skal helt sikkert teste ut flere oppskrifter etterhvert! :-)

    Hilsen Signe

    SvarSlett
  2. Hei Signe, så koselig at du får inspirasjon av bloggen min og at oppskriftene faller i smak. Ja denne desserten er virkelig nydelig og faller i smak hos de fleste:-) Vi har hatt den selv idag etter en enkel middag, så måtte vi unne oss litt dessert. Knib fra meg

    SvarSlett