Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 26. august 2011

Ferieprat

Merhaba:-))
God morgen, sitter her på terrassen og nyter roen. Alle andre sover og det er nydelig temp. ute 35 i skyggen nå kl 9.30 her. Jeg elsker slike rolige morninger der jeg bare kan nyte dagen i fred og ro med en kopp kaffe og se på at alle rundt meg våkner til live:-) Noen komme, noen går, noen er på vei til jobb, mens andre på vei hjem, slik er livet her i Tyrkia:-) Men felles for alle er de "subber" når de går:-) De har liksom allverdens av tid uansett når på døgnet vi møter dem. Må være varmen som setter folk ut + at det er slutten av ramadan nå, folk begynner å bli slitne av fasten. Neste uke blir det ramadanfest og de pleier å være helt "ville". Ellers så var vi på Hamam igår (tyrkisk bad) ble skrubbet og peelt etter alle kunstens regler og avsluttet det hele med en lange massage. Så igår ble det til at jeg sovnet i senga og sov der i over 2 timer på ettermiddagen. Helt utslått av massagen. Idag føler jeg meg mørbanket, men det gjør nok godt for en stiv og støl norboer å bli "knødd" litt opp. Men er nok ganske så stiv i kroppen av sukkebomben jeg inntok igår. Åååååå som jeg treger på det nå.... spiste skumgodt inatt da vi kom hjem, klarte ikke å dy meg og sukker for meg er fy,fy altså. Ellers så har jeg ikke fått kokkelert noe nytt og spennende enda. Det har gått i egg og bacon, omelett eller wok til lunsj, middag spises ute på kvelden. Så vi gjør igrunnen minst mulig på mest mulig tid her nede. Nyter late dager og samle krefter til en lang høst/vinter. En varme knib til dere alle fra meg:-)

2 kommentarer:

  1. Det høres så deilig ut. Akkurat sånn morgener liker jeg også. Stille og rolig.
    Her i hjemme regner det men ikke fullt så ille som i New York :-)
    Kos deg videre på ferie.

    SvarSlett
  2. Takker for det:-) Eneste vannet jeg har som kommer ovenfra er det i dusjen, enn så lenge da. Jeg skal jo hjem til Norge en gang jeg også, men satser på at det er regnet litt ifra seg til da:-)

    SvarSlett