Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 1. september 2011

Ollala hvilken ferie

Ja her har det vært dødt i flere dager av den enkle grunn at jeg ble matforgiftet. Har vært såååå dårlig i flere dager nå at jeg har kun ligget i senga eller satt på do, men idag måtte jeg krype til korset og komme meg til legen.. Dehydret som jeg var blitt. Fikk 2 flakser med intravanøs en med væske og en med antibiotika + en tabelettkur med hjem + streng beskjed om å spise kun kokt potet, ris,pasta, tørt brød eller banan. Drikke vann, cola eller svart te de neste 2 dagene. Å jeg som ikke har spist slike ting på flere år, oj,oj,oj.... men ordre fra legen og dårlig er jeg så rådene følges. Men behodlt jeg det...... nei, men imorgen kanskje. Så ferien ble ikke akkurat som planlagt kan man si. Jeg som skulle nyte late dager på en solseng. Mikse noe gode matretter på kjøkkenet og nyte sommervarmen, men livet er jo uforutsigbart. Så da vet dere grunnen til at jeg har vært fraværende. Men X nå fingrene for at formen stiger i rekordfart. Knib fra meg til allesammen:-)

6 kommentarer:

  1. Jeg blei selv matforgiftet siste dagen på ferie i sommer, men jeg kom meg heldigvis hjem før plagene startet -så jeg vet hvor ille du har hatt/har det. Ei uke satt det i hos meg, men slapp heldigvis taket av seg selv da...

    Jeg levde på Bris og tørre kjeks... Alt annet kom ut igjen :(

    GOD BEDRING!!

    SvarSlett
  2. Huff huff. Håper det ordner seg snart. Fortsatt god ferie :-)

    SvarSlett
  3. Takker:-) ja matforgiftning er noe "dritt" men takk og pris så har de gode medisiner, så en dag til nå med potet eller pasta så er jeg tilbake i normalen:-) Ikke akkurat spennende å ta turen på en restaurant og bestille en bakt potet uten noe og et glass cola:-))Så imorgen gleder jeg meg til noe mat med mer smak og kanskje et glass vin.

    SvarSlett
  4. Går det bedre med deg ?

    SvarSlett
  5. Huff så kjedelig. God bedring. Håper du kommer deg raskt!

    SvarSlett
  6. Hei Aila, ja det går mye bedre nå:-) Fit for figth igjen, takk for omtanken. Men det har blitt mye pasta med meierismør(medbragt fra norge)

    Hei YOYO, nå er jeg på bena igjen og har fått en dag på stranden og:-) så nå går det fremover:-) Nyter dagene igjen uten magesmerter. Men går ennå på antibiotika. Men det er jo bare filleting iforhold til slik det var.

    SvarSlett