Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 28. september 2011

Eple

Mitt første hele eple på over 2 år er idag inntatt. Var godt, men jeg har ikke savnet det noe særlig og kommer ikke til å spise flere på en stund. Var og plukket det fra eget tre i hagen så jeg vet at det er et sundt eple uten sprøytemidler og annen dritt. Grunnen for at jeg spiste det var enkel, jeg skal ha narkose p.g.a. en operasjon imorgen og må derfor øke karbo inntaket litt i forkant. Dette har jeg valgt å gjøre ved inntak av frukt. Å min konklusjon er at jeg faktisk ikke savner frukt på lavkarbo. Spiser jo litt bær av og til, men er mer et grønnsak menneske. Greit å få det bekreftet at en ikke savner noe liksom:-)

http://www.matoppskrift.no/mattest/images/matvarer/eple_rodt.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar