Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 2. april 2012

Innkjøpsstopp

Ja det slo meg da jeg ryddet i skuffer og skap at here.... kor mye jeg har av ALT.
På kjøkkenet er skapene fulle av mat, vitaminer etc....
På loftet er skapene fulle av klær og sko, mye er ubrukt, flaut.......
Så kom jeg på at her for noen år siden så hadde en av værdamene våres på TV2 kjøpestopp for klær i 1 år tror jeg det var. Er ikke sikker på hvem dette var, men minnes at det var Eli Kari, "arrester" meg om jeg tar feil nå.
Så det var mens jeg holdt på å rydde og jeg fant alle disse klærne og skoene som gjorde slikt inntrykk på meg at jeg sa til meg selv at jeg ikke skulle kjøpe noe nytt på 1 mnd iallefall, helst vil jeg prøve i 3 mnd. Dette gjelder kun klær og sko.Ikke toalettartikler, som jo er forbruksvarer

Har kun en "premie" når jeg har gått ned 5 kg og det er en korallfarget bukse og et par TOMS sko, kan være jeg holder meg til kun buksa, for hadde du sett sko skapet mitt så trenger jeg ikke de skoene. Ikke buksa heller for den saks skyld, men jeg lovet meg en slik fargerik bukse om jeg klarte å gå ned 5 kg. Men drøyer det, så er jo sommeren over og da er ikke en slik bukse aktuelt.Å fortsetter det med kun 300 gr ned i uka, så er vi jo i august før mine 5 kg er borte, så da blir det ikke bukse:-)

Jeg blir rett og slett falu når jeg tenker på at jeg har 3 par fjellsko. 4 forskjellige softshelljakker, 2 vindbukser, 2 dunjakker, X antall kåper,parkas og andre jakker, sikkert 30 par med støvletter og 100 par andre typer sko, (rødme) Jeg har et helt rom med bare mine klær og så har jeg tre dobble skap utenom. Å ja jeg hiver masse klær også, eller jeg gir bort til venner og fretex ca 2 ganger i året. Blir et par svarte søppelsekker hver gang, men vises ikke. Derfor har jeg NÅ bestemt meg for ikke å kjøpe klær og sko på en stund.

Uææææ litt skummelt og, men med en overflod av alt så tror jeg dette går bra.

På kjøkken har jeg også begynt å spise oss nedover fra fryser og skap. Kan ikke bare fylle på og fylle på her heller. Vi har jo tillgang på butikker og mat hele tiden, så vi trenger ikke hamstre:-)

Vi har fulle skap både her og der, så nå er det nok. Jeg vil til bunns:-)

Ønsker dere alle en flotte påske og satser på finvær for de fleste av oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar