Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 28. mars 2012

Min vei nedover

Ja så var ennå en uke over  med mitt nye mål om en smalere sommerkropp:-)
Det går tregt, men nedover. Ble minus 300 gr denne uka og:-)) Hadde jo håpet på mer da jeg snikveide meg på lørdag, men det er jo onsdag morgen som teller. Så nå har jeg altså gått ned 600 gr på 2 uker. Raser ikke akkurat ned, men ned er ned. Nå blir neste mål å holde vekta og aller helt litt ned i påskeuka og. Men det er jo ennå en uke til. Så om jeg går ned 300 gr neste uke og så er jeg iallefall blitt litt lettere enn før og så blir det å holde samme livstil og ikke falle for fristelsen for for mye feil mat i påskeuka. X fingrene for meg selv for neste ukes vekttap. Jeg er iallefall igang mot en smalere kropp mot sommeren:-) Nå blir det å rappotere til venninna mi. Blir spennende å høre hva hun har gått ned denne uka:-)) Heier på henne jeg:-))  Ha en nydelig dag og uke allesammen, snart masse fridager for de fleste av norgesbefolkning.

2 kommentarer:

  1. Syntes du er flink jeg. Jeg skjønner hva du mener at det går tregt. Jeg holder på selv og det er i gram her også :-). Men jeg spiser ikke sukker og ikke hvetemel og jeg kjenner at kroppen responderer kjempefint. Selv om jeg ikke raser ned i vekt så kjenner jeg meg på topp :-)
    Hilsen Aila

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker for det Aila:-) Ja jeg forstår ikke hva de gjør de som raser nedover. Men de har vel som oftest mer å ta av enn det jeg skal ned, men jaggu så demotiverende å bruke måneder på noen få kg. men er det sånt så er det sånt min kropp er nå. Går jeg ned 300 gram i uka, så blir jo det 14,4 kg på et år og så mye skal jeg jo ikke ned. Satser på 5 kg nå først, så ser jeg hvordan jeg og kroppen trives der. Så ser jeg om jeg skal prøve meg på 3-5 kg til. Er det mye du skal ned? Har du holdt på lenge?

      Slett