Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 3. mars 2012

God morgen, det er lørdag

God morgen allesammen, idag våknet jeg 06.30 å så på en lørdag, er det mulig. Ja,ja var jo bare til å stå opp da, men var jo i seng før 12 igår kveld da:-) Så nå har jeg hatt meg smoothien min og nyter en kopp kaffe før jeg skal på trening om 1 time. Været er like nydelig idag som igår, så atter en flotte vår dag får vi nok om det fortsetter slik:-) Jeg hadde kvelden for meg selv igår, eller nesten for meg selv. Mannen hadde noen kollegaer hjemme på skalldyr og det tåler jo ikke jeg, så de koste seg med det og jobbet litt og koste seg masse, så jeg fikk pleiet meg selv og laga noe reste mat som smakte veldig godt.
Kan kanskje kalle det pytt i panne eller noe sånt. Veldig enkelt å lage og gjort på noen få minutter.

Pytt i panne:

Pølse - jeg bruktego og mager glutenfrie fra gilde men bruk den du liker og tåler
1/2 squash
1 liten gulrot
litt rødløk
asparges
hvitløk
salt, pepper
soya smelteost med urter - bruk vanlig ost om det tåles


Pølser kuttes i terninger og brunes på panna, ha i finhakka løk og hvitløk, surr litt til løken blir blank.
Skrell gulrot og riv squash og gulrot med juliennejern, kutt asparges i biter. Ha så alt i panna og surr litt, når det begynner å "falle" sammen har du i ønsket mengde med ost, smaker til med salt og pepper. Så er det bare å nyte. Ble enkel og digg kveldskos som er bra for meg og min matintoleranse.



Denne osten bruker jeg mye som "saus" i maten etter at jeg fikk påvist matintoleranse mot melkeprodukter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar