Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 15. mars 2012

At jeg aldri kan lære......., men.....

Jeg er en person som ofte snakker før jeg tenker. Noen ganger slår det positivt ut andre ganger tramper jeg rett i salaten med begge beina kan man si:-) Her om dagen hadde jeg fri fra jobb og hadde besøk av ei venninne
Vi satt der og koste oss med kaffe og litt å bite i og snakket nå om alt som kvinnfolk ofte gjør:-)
Hun beklaget seg litt over X antall kg som hadde sneket seg på siden sommeren og særlig etter at hun sluttet å røyke på høsten syntes hun at det hadde gått helt i feil rettning. Vi satt nå der da og jeg sa du er nå heldig for du har slanke flotte ben og en liten fin stuss, det er liksom mer midt på du har fått det og ikke mange kg som skal bort før du er slank og fin igjen, hmmmmmm...... det ble litt stille en stund å så begynte vi igrunnen å snakke om noe annet. Dagen gikk videre og vekt eller X antall kg på kropp ble ikke mer diskiutert før dagen etter:-)
Det var da jeg kom på den glupe ideen mens jeg var ute på morgenrunden min. Vi avtalte nemlig at vi skulle ha oss en by dag med champagne lunsj osv..... og det er ca 6 uker til. Mens jeg trente var det ideen kom opp om at på de 6 ukene klarer vi fint  å gå ned alt fra 3-6 kg. Som tenkt så sagt. Sendet en sms da dette jo var tidlig på morran om hu var med på veien mot en slankere kropp? Så nå har jeg veie date hver onsdag frem til slutten av april. Var på vekta igår og den nådde jo nye høyder, så neste uke satser jeg på at jeg havner lenger nede i dalen når vekta skal bestiges, selv om jeg skal i bursdag på lørdag, men det vil jo alltid være noe.
Så da er mitt prosjekt med vårfin/sommerfin staret. Første delmål om 6 uker er minus 4 kg, så er jeg iallefall igang. Da mangler kun 3 kg fra der jeg vil være ang. vekt. Dette blir spennende, endelig fikk jeg det sparket jeg egentlig har venta på, men ikke hatt gidda å gjøre. Nå er de offesielt også, så nå må det gjennomføres:-)
Kommer til å holde dere oppdatert hver onsdag fremover de neste ukene. Blir mye salat, grønnsaker og rent kjøtt,fugl og fisk fremiver. Ha en strålende dag alle som titter innom og har noen andre lyst å henge seg på veie daten så er det fult mulig:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar