Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

tirsdag 6. mars 2012

Mysteriet buksestørrelser

Igår var jeg innom et av de store kjøpesenterene for å se om jeg kunne finne meg en ny lys vårbukse litt utenom de jeg hadde  fra før av:-)Er mye svart i mitt skap. Etter noen runder rundt på senteret havnet jeg inn på H&M og røsket med meg diverse chinos bukser i forskjellige fager, størrelser og stoff. Fant fort ut hvorfor jeg svetter hver gang jeg prøver klær eller begynner å tenke på å gå inn i et prøverom. At bukser kan varriere fra butikk til butikk og merke er jo noe vi alle vet og regner med, men dette var altså i samme butikk og sånt noenlunde samme buksestil bare stoff og farge som varierte. Sto der med ørten bukser ifra str 38-42 noen ganger var 38 for stor eller 42 for liten, eller feil fasong for min kropp. Jeg har rumpe og lår, men ingen mage, så om jeg får dratt buksene opp så blir de som regel romslige oppe, et skikkelig dilemma, derfor tenkte jeg chinos kan kanskje være bra for min fasong, de skal jo være litt "bomsete" foran. Men der sto jeg da med favnen full av div. chinos i blått og grått lyse og mørke varianter. Dro opp den ene etter andre som føk like fort av igjen som de kom, likeså den jeg igrunnen endte opp med. Men den ble liksom hengt på vent, før jeg stakk ut i butikken og hentet flere farger. Mens hjertet mitt sank dypere og dypere ned i magen og jeg fikk opp noen rare tanker om at jeg måtte være feilfødt eller iallefall feil satt sammen siden ingen av de ørten buksene passet min kropp. Men etter et par dype innpust og positiv tankegang, så endte jeg opp med en lysgrå chinos som i utgangspunktet ble forkastet, men tatt inn i varmen igjen. Den sto fint over rumpa, lå fint foran, litt stram over lårene, men nåååååå får jeg vel stå på litt og få bort de siste  kose kg jeg alltid har snakket om, men som jeg ikke gjør så mye med. Buksa passer, men vil stå finere om jeg går ned 2 kg, 
Så var det hvilken størrelse jeg endte opp med da:-) Det ble en lys grå chinos i str. 40 fra H&M.
Men min konklusjon er igrunnen at str. på buksene ikke har så mye å si, det er bedre å heller finne en bukse som passer deg og din kropp.

Eller gå inn på denne http://www.mybodygallery.com/ jeg fikk meg en skikkelig aha opplevelse av å se andre med samme vekt og høyde som meg, trodde jeg var mye større enn jeg faktisk er:-) Ha en nydelig dag med eller uten nye bukser:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar