Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 16. april 2012

Tomatsalat m/soyaost

Tomater
rødløk
soyaost med urter
nøytral olje
Persille - men bruker nok urter med mer smak neste gang. Planlegging gjør underverk:-))

Finhakk tomater og løk, bland sammen. Ha så over soyaost med urter i terninger. Rør litt salt, pepper og frsike urter om du ønsker inn i oljen og hell denne over tomater og løk. Klar til å nytes.

Tomatsalat

Denne osten har erstattet fetaosten i salater etter at jeg måtte kutte ut meieriprodukter.
Den er også fin å lage sauser av sammen med litt soyafløte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar